Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Op onze website maken wij gebruik van Google diensten. Google verzameld persoonsgegevens voor gepersonaliseerde advertenties. Meer informatie.
Veelgestelde vragen
Bestelproces
Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is ontvangen?
Na het afrekenen van uw bestelling ontvangt u een bevestiging op uw scherm dat de bestelling geplaatst is. Ook kunt u de bestelling zien bij het inloggen bij “Mijn Account”. Uw bestelling wordt per e-mail bevestigd zodat u weet dat uw bestelling door ons is ontvangen.
Ik wacht nu al enkele dagen op mijn bestelling en heb nog niets ontvangen?
We streven erna de bestellingen (indien op voorraad) de volgende werkdag te leveren.
We zijn echter afhankelijk van magazijnen, postvervoerders en menselijke handelingen die er wel eense voor zorgen dat een pakket 2 - 3 werkdagen onderweg is. Indien de vervoerder bij u aan de deur is geweest en er is niemand aanwezig, wordt er een briefje bij u in de bus gedaan waar een telefoonnummer op staat zodat u een afspraak kunt maken voor een volgende aanbieding van het pakket. Indien u twijfelt of de vervoerder aan de deur is geweest, of dat u geen briefje in de bus heeft gehad, neem dan even telefonisch contact met ons op. U wordt via een e-mail op de hoogte gehouden van de te verwachte afleverdatum en u ontvangt een e-mail als de track & trace code van de vervoerder bekend is.
Kan ik mijn bestelling traceren?
Na bestelling ontvangt u een e-mail met informatie over uw order en de te verwachte afleverdatum. Bij de verzending van de producten uit het magazijn ontvangt u een track & trace code. Over het algemeen is deze track & trace code pas de volgende ochtend te gebruiken (afhankelijk van de vervoerder).
Kan ik mijn product(en) retourneren?
Algemene voorwaarden voor het retourneren van producten:
- Elke aanvraag tot terugzending van producten moet worden gemeld via ons RMA formulier.
- Producten kunnen alleen worden teruggestuurd met een geldig RMA nummer.
- Een RMA nummer is 10 dagen geldig. De producten vermeld op het RMA formulier dienen dus binnen deze periode te worden teruggestuurd.
- Enkel producten aangekocht bij Adivo kunnen worden teruggestuurd. Dit zal altijd worden gecontroleerd aan de hand van aankoopfactuur en serienummer(s).
Let op: Deze producten kunnen niet geretourneerd worden.
- Producten die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
- Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, dan wel geïnstalleerd of geregistreerd is.
- Verbruiksartikelen zoals labels, printlinten, pasjes of printkoppen etc.
- Afgesloten abonnementen, al dan niet in combinatie met hardware.
Kan ik een door mij verkeerd besteld artikel ruilen?
Wij willen u graag verwijzen naar de RMA procedure, die u kunt vinden onder veel gestelde vragen "RMA procedure". Na het invullen van het formulier wordt bepaald of u het gekochte product retour kunt zenden. In geval van terugzend mogelijkheid moet dit binnen 5 werkdagen onbeschadigd en in originele onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Doe om de originele verpakking altijd een omdoos! Beschadigde en of defecte producten en verpakkingen worden door ons niet geaccepteerd!
ACTUEEL: Kan een pakketje Corona overbrengen?
Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal. Op karton is dit ongeveer één dag en in heel kleine druppeltjes in de lucht, zogeheten aerosolen, kan het een paar uur 'overleven'. Dit wil nog niet zeggen dat het virus via een ander materiaal ook overdraagbaar is, dat het zich kan verspreiden of dat het besmettelijk blijft. Daarvoor zijn in de lab-testen geen concrete bewijzen gevonden.
De huidige hygiëneadviezen van RIVM sluiten daar goed bij aan. Zij stellen ook dat het coronavirus zich hoofdzakelijk verspreidt via mensen. De kans dat u besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein. Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig uw handen.
Het is altijd aan te raden om het pakket meteen uit te pakken en de kartonnen verzenddoos of de papieren tasjes weg te gooien. Zorg er ook voor dat u naderhand zorgvuldig uw handen wast.
(Aldus verschenen op Thuiswinkel.org)