Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Op onze website maken wij gebruik van Google diensten. Google verzameld persoonsgegevens voor gepersonaliseerde advertenties. Meer informatie.
Veelgestelde vragen
Garantie, retourneren en defecten
Ik heb iets verkeerd besteld en wil dit retourneren
Wij willen u graag verwijzen naar de RMA procedure. Na het invullen van het formulier wordt bepaald of u het gekochte product retour kunt zenden. In geval van terugzend mogelijkheid moet dit binnen 5 werkdagen onbeschadigd en in originele onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Alleen producten in 100% nieuwstaat worden volledig vergoed. Gebruikte, beschadigde of defecte producten en/of beschadigde verpakkingen worden door ons niet geaccepteerd; er kunnen dan retourkosten berekend worden of de retourzending wordt geweigerd.Doe om de originele verpakking altijd een omdoos! Plak ook geen stickers of schrijf niet op de originele doos, deze producten zullen niet worden terug genomen.
Let op: Deze producten kunnen niet geretourneerd worden.
- Producten die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
- Producten waar de verzegeling verbroken is (o.a. bij beeldschermen)
- Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, dan wel geïnstalleerd of geregistreerd is.
- Verbruiksartikelen zoals labels, printlinten, pasjes en printkoppen etc.
- Afgesloten abonnementen, al dan niet in combinatie met hardware.
RMA Aanmelden
Elke aanvraag voor terugzending van product(en) moet worden gemeld via uw account. Bij het aanmaken van uw bestelling heeft u altijd een Adivo account. Als u inlogd in dit account ziet u bij de rechterbovenhoek van uw scherm (als uw werkt op een PC of tablet) het kopje "Retouren".
Via dit kopje kunt u een van uw producten retour melden. Let er wel op dat de order voldoet aan de juiste RMA voorwaarden. U ontvangt daarna een RMA nummer van ons. Enkel terugzendingen met een geldig RMA nummer zullen worden aanvaard.
Dit RMA nummer dient duidelijk te worden vermeld op de doos. Gelieve ervoor te zorgen dat de producten steeds in een omdoos worden teruggestuurd om schade aan de originele dozen te vermijden.
Het ontvangen RMA formulier dient ook in de omdoos bijgesloten te worden.
Een product is defect bij levering (DOA)
Indien u een DOA (dead on arrival of Defect bij ontvangst) product(en) heeft ontvangen dient u dat direct binnen 5 werkdagen na factuurdatum te melden bij Adivo via het RMA formulier. Bij een DOA wordt het defecte product na retourontvangst omgeruild en naar u opgestuurd.
Dit zal na ontvangst van het defecte product worden omgeruild en naar u worden opgestuurd.
Als er na verificatie van het teruggestuurde product geen fout wordt terug gevonden, zullen verzendkosten en onderzoekskosten van €100 in rekening gebracht worden.
Een product is beschadigd of het verkeerde product is geleverd
Beschadigde producten bij levering
- Elke beschadigde levering dient bij de helpdesk van Adivo aangemeld te worden binnen 1 werkdag na levering.
- De schade dient ook altijd rechtstreeks gemeld te worden aan de chauffeur bij ontvangst van de levering van de producten in kwestie.
- Maak foto’s van de zending zoals u die heeft ontvangen (dus voor opening van de verpakking), de helpdesk kan daarom vragen.
- De transportkosten voor de terugzending van de beschadigde producten zijn voor rekening van Adivo.
Verkeerd geleverde producten door Adivo
- U dient binnen 5 werkdagen na leverdatum contact op te nemen met de helpdesk van Adivo.
- Enkel producten in de originele verpakking, zonder schade aan de dozen, komen in aanmerking voor een terugname door Adivo.
- Adivo laat de verkeerd geleverde producten ophalen.
- Adivo zal slechts eenmalig de ophaal van deze producten regelen. Indien de producten niet opgehaald kunnen worden door de afwezigheid van klant zullen de producten moeten worden teruggestuurd door de klant. Adivo is dan niet langer meer aansprakelijk voor de transportkosten en transportverzekering.
- Na ontvangst, controle en acceptatie van de verkeerd geleverde producten zal Adivo de juiste producten naar u versturen.
Een product is defect binnen garantie
- Voor alle geleverde producten door Adivo geldt de fabrieksgarantie. De factuur geldt als garantiebewijs voor de op deze factuur vermelde producten.
- U dient een defect product aan te melden bij Adivo door middel van een RMA formulier. Alleen door Adivo geleverde apparaten komen voor reparatie in aanmerking.
- Na ontvangst van uw RMA aanvraag stuurt Adivo u een RMA formulier. U dient het defecte producten inclusief het RMA formulier terug te sturen. U ontvangt tevens de juiste gegevens voor de verzending.
- Verzendkosten en verzekering komen te allen tijde voor rekening van de klant.
- Na ontvangst wordt door Adivo het product op defecten gecontroleerd. Indien wij geen afwijking constateren zal het product worden geretourneerd en worden verzendkosten en €100 onderzoekskosten in rekening gebracht.
Een product is defect buiten garantie
- Enkel geleverde producten door Adivo zullen ter reparatie in behandeling worden genomen.
- U dient een defect product aan te melden bij Adivo door middel van een RMA formulier. Vermeld daarbij een duidelijke klachtomschrijving en het serienummer.
- Na ontvangst van uw RMA aanvraag stuurt Adivo u een RMA formulier U dient de defecte producten inclusief het RMA formulier terug te sturen. U ontvangt van Adivo de juiste gegevens voor de verzending.
- Verzendkosten en verzekering komen te allen tijde voor rekening van de klant.
- Na ontvangst wordt het product op defecten gecontroleerd en . Indien wij geen afwijking constateren zal het product worden geretourneerd en worden verzendkosten en €100 onderzoekskosten in rekening gebracht.
- Als de reparatiekosten boven €150 zijn dan ontvangt u een prijsopgave; reparaties onder €150 worden meteen uitgevoerd. Voor reparatie dient u binnen 8 dagen een akkoord te geven op de prijsopgave. Wilt u het product ongerepareerd retour ontvangen dan worden verzendkosten en €100 aan onderzoekskosten berekend.