Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Op onze website maken wij gebruik van Google diensten. Google verzameld persoonsgegevens voor gepersonaliseerde advertenties. Meer informatie.
Het tellen van klanten voor extra winkelinformatie
Personentellers kunnen u exact vertellen hoe veel bezoekers of klanten aanwezig zijn in uw winkel. Juist door middel van personentellers kunt u sturen op personele bezetting of beoordelen hoe veel personen in een ruimte aanwezig zijn. Ook het analyseren van bewegingspatronen en bijvoorbeeld deuren wel of niet open houden of de plaatsing van promotiematerialen plaatsen.
Juist door grondige analyses te maken, gaat u niet meer af op ondernemersgevoel, maar kunt u data omzetten in belangrijke informatie voor uw retail omgeving. De personenteller is overigens een mooie oplossing voor sectoren, zoals musea, openbare gebouwen of ziekenhuizen.
Een personenteller kan tegenwoordig eigenlijk niet meer ontbreken om beslissingen te nemen. Om de beslissingen te nemen via data is een logische stap voor het professionaliseren van elke winkelomgeving. De gemeten data kan een behoorlijke hoeveelheid informatie opleveren. Door deze informatie kan uw organisatie nog beter presenteren.
Hieronder geven we u een aantal voorbeelden hoe uw bedrijf beter kan presteren door het gebruik van personentellers:
Diverse soorten personentellers
Er zijn diverse soorten personentellers op de markt. Er zijn systemen met horizontale infraroodstralen, eenvoudig te installeren en waarbij elke beweging geregistreerd wordt. Dit is bijvoorbeeld de Ergosense oplossing. Er is echter ook een personenteller met verticale optische sensoren – zoals de Axis personenteller.
Optische sensoren
Door optische sensoren heeft u de beste meettechniek in huis. Dit type personenteller werkt door middel van 3D-technologie: de sensor heeft twee ogen en ziet dus zoals ú.
Dit maakt het mede mogelijk om concrete criteria in te stellen. Registreer bijvoorbeeld alleen personen vanaf 1,40 meter en sluit kinderen uit. Ook kunnen door middel van deze optische sensoren kinderwagens en winkelkarren niet meegerekend worden in de berekening. Deze criteria zijn met infraroodsystemen veel lastiger te meten en een optische sensor is dan een krachtigere oplossing.
Waarom een personenteller?
Door de inzet van een personenteller kunt u bezoekersstromen vastleggen en aan de hand van data beslissingen maken. U kunt de drukste dagen in kaart brengen, het effect van acties of folders beter meten aan de hand van bezoekersdata en uw personele bezetting beter inschatten a.d.h.v. bezoekersstromen. Zelfs de bezetting van outdoor locaties (festivals bijvoorbeeld) kunnen met personentellers worden vastgesteld.
Gebouw- of pandbezetting
Voor sommige branches is het belangrijk om te weten hoe veel bezoekers of klanten aanwezig zijn i.v.m. veiligheidsoverwegingen of overcapaciteit. Tellingen kunnen plaatsvinden voor een heel pand, afzonderlijke etage, sectie of afzonderlijke ruimte.
Door een real-time personentelling kunt u op elk moment het aantal personen meten dat zich in een winkel bevindt. Real-time tellingen kunnen plaatsvinden voor een geheel gebouw, winkel of voor elke ruimte afzonderlijk. Bovendien kunnen schoonmaaktaken worden afgestemd op de drukte of bezetting van de ruimtes of gebruik van de toiletten.
Welke personenteller is geschikt voor uw organisatie?
Wij bieden diverse personen- en klantentellers aan, waaronder de tellers van Ergosense en van Axis. Beide klantentellers dienen hetzelfde doel. De ene teller is nauwkeuriger omdat hij een 3D camera heeft (Axis) en de ErgoSense werkt met sensoren en meet ook andere omgevingsvariabelen. Uiteindelijk maakt u de keuze voor een dergelijke slimme oplossing voor het verzamelen van de data die u nodig heeft. Beide oplossingen zijn geschikt voor de retail, musea, openbare gebouwen of ziekenhuizen, maar uiteraard zijn er nog veel meer toepassingsgebieden.
Meer informatie? Neem contact op met onze adviseurs via [email protected], telefonisch via +31 (0)88 011 011 0 of via de chatfunctie op de website.